Chraňte se v zimě vitamínovými bombami

V tomto ročním období býváme dosti často nachlazeni, trápí nás rýma, ucpaný nos, bolavý krk, oteklé mandle. Je tedy dobré našemu tělu dodávat velké množství vitamínů a účinných látek, abychom podpořili naši imunitu.
podzimní zelenina
VITAMÍN C
Vitamín C patří mezi nejznámější vitamíny. Je vhodný při nachlazení, má antivirové a antibakteriální účinky, urychluje metabolismus a podporuje celkový imunitní systém.

Ovoce i zeleniny, které obsahují velké množství vitamínů a účinných látek pro naši imunitu, je na trhu velké množství. Vitamín C je nejčastěji obsažen v citrusových plodech, černém rybízu, rajčatech, šípkách, brokolici, špenátu, jahodách, květáku, kiwi, červené paprice, brusinkách, jablkách i rakytníku.
půlky grapefruitu
ÚLOHA VITAMÍNU C
–  Podporuje imunitu těla
–  Stimuluje tvorbu bílých krvinek
–  Je to účinný antioxidant, který zabraňuje poškození tkání
–  Tvoří kolagen, který je součástí všech hojivých struktur
–  Regeneruje naše tělo
–  Pomáhá vstřebávat železo
–  Předchází vzniku paradentózy a zamezuje krvácení dásní
–  Zajišťuje pružnost cév a kostí

ŠETŘETE SI „CÉČKO“
Asi každý ví, že při vaření přicházíme o většinu vitamínů. Proto je dobré konzumovat vitamíny v syrovém a čerstvém stavu. Pokud potřebujeme ovoce a zeleninu uvařit, doporučujeme šetrnější způsob přípravy, jako je napařování nebo chvilkové spaření vařící vodou.

DOPORUČUJEME:

·         Rakytník je oblíbený keř s oranžovými bobulkami, které mají vysoký obsah biologicky aktivních látek. Obsah vitamínu C je v těchto bobulkách 25x vyšší než v ostatních citrusových plodech. Konzumujeme ho sušený, jako čaj, sirup nebo šťávu.
oranžové bobule
·         Šípky mají velkou koncentraci vitamínu C, jsou výborným základem každého čaje.

·         Černý rybíz obsahuje 4x více vitamínu než třeba pomeranč. Jíst ho můžeme rovnou utržený z keříku, nebo ho přidat do ovocných salátů či lehkých dezertů.

·         Kiwi nejenže má hodně vitamínu C, ale také podporuje látkovou výměnu, proto se doporučuje i při hubnutí.

·         Červená paprika má velkou dávku vitamínů a velmi málo kalorií. Jíst ji můžete v syrovém stavu, nebo ji použít do salátů nebo pomazánek.

·         Brokolice je bohatým zdrojem nejen vitamínů, ale také hořčíku. Je výborná nejen syrová, ale také v polévce nebo zapečená.

Na trhu je dnes také velké množství potravinových doplňků, které nám zaručí spolehlivý přísun vitamínů. Vždy je ale lepší vitamíny přijímat z přírodních zdrojů. Nezapomeňte si tedy každý den kupit alespoň jablko.

Chraňte se v zimě vitamínovými bombami
Ohodnoťte příspěvek