LinkedIn

Kromě různých inzertních portálů, kde firmy sami přidávají inzeráty a čekají na reakce od uchazečů, se stal i velmi populární LinkedIn. LinkedIn je profesní sociální síť, která se rychle rozšířila do celého světa. I v České republice se stává stále oblíbenější, ať už ze strany lidí, kteří práci hledají, tak i ze strany těch, kteří lidi zaměstnávají, tedy různých personalistů a tzv. headhunterů. Tato sociální síť má až přes 300 milionů členů a jejich počet stále roste.

Vytvořit si zde můžete online profil, kam přidáte svůj životopis a nějaké pracovní zkušenosti, kde si vás nějaký personalista může vyhledat a pokud ho váš profil zaujme a jste pro něj vhodným kandidátem, tak se vám i ozve. Důležité je také zaznamenat klíčová slova, které nejlépe popisují oblast, ve které se pohybujete.

Pište také konkrétní výsledky, kterých jste ve své kariéře zatím dosáhli. Nemusíte ale jen pasivně čekat, zda se vám někdo ozve, můžete sami najít personalisty ze společnosti, kde byste chtěli pracovat a kontaktovat je. Až 75% Čechů je pasivních, odlište se a buďte aktivní. Důležité jsou i reference, které o vás vypoví, jací doopravdy jste.

Pokud jste firma, je také důležitý, jaký bude váš profil, je potřeba se aktivně na této sociální síti prezentovat a vytvářet si nové kontakty a uživatele, kteří vás budou sledovat. Dobré je mít i kvalitní náboráře, který je schopný s lidmi navázat kontakt a poznat, kdo se pro danou pozici nejlépe hodí. Důležité je také, aby uměli vyhledat správnou osobu.

LinkedIn nabízí také různé skupiny či aplikace, podobně jako Facebook. Vyhledat zde můžete své kolegy či spolužáky ze školy a sdružovat se tak do jedné skupiny. Skupiny mohou vznikat i pro jednotlivá povolání. Jeho používání je zdarma, pouze pokud byste chtěli i další doplňkové funkce, je třeba si je zaplatit.