Každá bota levá

Procházím městem, a i když není před vánoci, ani po nich a není ani jaro a už vůbec ne podzim, z mnoha výkladů na mě křičí červené cedule – sleva, výprodej, 25%, 3 za 2, 2+1. Říkám si, že se asi blíží nějaká katastrofa nebo velká změna na trhu. Vždyť přeci není možné, aby stále bylo něco ve slevě a výrobci vyprazdňovali sklady a prodejci uvolňovali prodejní plochu a věci vycházely bleskovou rychlostí z módy. I když to poslední snad pravda je.
nebe nad obchoďákem
Slevové kupóny a letáky nám chodí denně do poštovních schránek a e-mailů a „obdarovávají“ nás jimi naši dodavatelé energií, poskytovatelé telefonního a internetového připojení nebo bankovních služeb. Bez našeho svolení jsme slevovými akcemi zaplavováni a nezbývá nám jiné řešení, než tento prostý fakt přijmout a vytrvale zvažovat, co opravdu chceme koupit.
známka kvality

Džungle slev má své pěšiny

Cestičky, po kterých se dá přehršlí slev proniknout, jsou úzké, křivolaké, ale když se je naučíme rozpoznávat, nic nám již v průchodu slevovou džunglí nezabrání. Nechcete-li kupovat zbytečnosti, při běžných nákupech, vyplatí se sepsat si lístek. Psaného seznamu je dobré se držet. Ze začátku to nebude lehké, ale vyplatí se trénink a brzy zjistíte při prohlídce košíku u pokladny, že tam máte maximálně dvě věci navíc.
Před přeplacením vás zachrání jen důkladné studování cenovek. Pátrejte po ceně před údajnou slevou. Zjistíte tak, že v regálu se slevou až 50 % jsou kousky zlevněné s bídou o 3 %. Pakliže potřebujete, nezapomeňte si vzít brýle, protože údaje o skutečné ceně bývají tištěny malým písmem. Přemýšlejte, zda akce typu kup 6 zaplať 3, jsou opravdu výhodné a zda vlastně opravdu potřebujete a chcete koupit větší množství kusů. Možná, že v obchodě hned vedle budou mít cenu jen o malinko vyšší, ale nabídnou vám právě dva kousky, které hledáte.
žena po nákupech
Podobnou fintu používají slevové poukázky. Opravdu chcete v obchodě utratit tisíc korun a získat slevu 10 %? Možná vám stačí jen nákup za dvě stovky a nemusíte do košíku naházet i spoustu dalších věcí, které se vám doma budou povalovat ve skříních, spíži nebo lednici.
Nedejte se! Přemýšlejte a využívejte slevové akce s rozumem. Spočítejte si, co se vyplatí a za co přeplatíte a nedejte se hned přesvědčit na pohled líbivou reklamou. Možná tak předejdete zbytečnému vyhazování nepotřebných věcí, zkažených potravin a navíc ušetříte.